נתניהו על דירוג ישראל במקום ה-8 בעולם: אנחנו שבריר ביחס האוכלוסיה

איתי גדסי No Comments on נתניהו על דירוג ישראל במקום ה-8 בעולם: אנחנו שבריר ביחס האוכלוסיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח היום את ישיבת סיעת הליכוד בכנסת | בדבריו ציין את הערכות לקראת רעידות אדמה: נביא תוכנית רב שנתית לטיפול בצפון מפני רעידות אדמה | על חמאס: אני לא מתכוון לפרט את התכנון והצעדים כנגדם. מעבר כרם שלום ייסגר היום | על דירוג ישראל מקום 8 בעולם: הכל בזכות העם שלנו, והמדיניות. השבוע אני אפגש עם פוטין ונדון על סוריה, כך ישראל מתחזקת בעולם

נתניהו בפתיחת שגרירות ארה''ב. צילום פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח היום (שני) את ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, בנאומו לתקשורת התייחס ראש הממשלה, לכמה נושאים חשובים שעל סדר יומה של המדינה והממשלה.

בדבריו התייחס למצב בעזה וטרור הצתות שאיננו פוסק, אזרחי ישראל מתחילים לאבד את הסבלנות ומבקשים תשובות לטרור. ראש הממשלה אמר כי אינו מתכוון לפרט את הצעדים לגבי עזה: "לגבי עזה – אני אמרתי לכם כבר מזמן שאני לא מתכוון לפרסם מראש את כל הצעדים שאנחנו עושים או מתכננים".

ראש הממשלה בכל זאת כן פירט צעד שיעשה נגד חמאס: אבל בעצה אחת עם שר הביטחון אנחנו נכביד את ידינו על שלטון החמאס ברצועת עזה – מיידית. בצעד משמעותי אנחנו נסגור היום את מעבר כרם שלום. יהיו צעדים נוספים ואני לא מפרט אותם".

על הרעידות אדמה שהתרחשו בצפון מספר פעמים בעת האחרונה, ראש הממשלה אמר כי טיפול בנושא רעידת אדמה העלויולת גבוהות אבל העניין בטיפול מיידי, לדבריו: "בצפון – אנחנו שומרים על מדינת ישראל מהאיומים בצפון, אתם יודעים את זה".

אבל יש גם איומים נוספים בצפון, איומים של הטבע, של רעידות אדמה. אנחנו מכינים יחד עם שר האוצר ועם שר הביטחון חבילה של תוכנית רב שנתית, רבת משאבים, לטפל בשאלת רעידות האדמה. כבר נעשה מעשה חשוב עם תמ״א 38 אבל יש צורך כמובן בצעדים נוספים. זה עולה הרבה מאוד כסף, צריך לפרוס את זה על שנים, אבל זה יובא לקבינט בימים הקרובים, קבע ראש הממשלה.

במהלך נאומו, הזכיר ראש הממשלה את הדירוג החדש של ישראל בגאווה גדולה, לראשונה ישראל היא בין עשר המעצמות הגדולות בעולם: אנחנו התבשרנו שישראל דורגה רק בימים האחרונים כמדינה השמינית החזקה ביותר בעולם, אחרי ארה״ב, רוסיה, סין, יפן.

הדבר בכלל לא מובן מאליו, אומר נתניהו: למרות שאנחנו מהווים שבריר של אחוז מחלק מהמדינות הללו, בסדר גודל אוכלוסייה יותר קטנה מכל האחרים, אנחנו נמצאים שם בזכות אזרחי ישראל, בזכות המדינאות, איך הם אומרים: ״לישראל יש נוכחות על הבמה העולמית״.

ראש הממשלה המחיש את יכולתו המדינית, שבגללה ישראל נמצאת בדירוג הגבוה: הנוכחות הזאת תבוא לידי ביטוי מחרתיים כשאפגש במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי לדון איתו באינטרסים המשותפים של שתי המדינות והאינטרסים הללו, היחסים האלה באים לידי ביטוי בקשר ההדוק כמובן עם נשיא ארה״ב טראמפ ועם מנהיגים אחרים.

אבל בסופו של דבר העוצמה של מדינת ישראל באה כתוצאה מהכישרונות והמחוייבות והיזמות והאמונה של אזרחי ישראל. אז תודה לעם הנפלא שלנו – הוא מיוצג פה היטב״.



0 תגובות